سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان آن است که راستى را بر گزینى که به زیان تو بود بر دروغى که تو را سود دهد ، و گفتارت بر کردارت نیفزاید و چون از دیگرى سخن گویى ترس از خدا در دلت آید . [نهج البلاغه]

خانه فردوسیان جوان قم

سلام

می دونید چرا این قدر طول می کشه

چی؟

خب معلومه به روز کردن وبلاگ   تنبلی کردن ما  پیدا کردن نیروی فعال ولی ایشالله پیدا می شه شما نظر بدید ما رو چه موضوعی با این رویکردی که داریم و اونم علم دینه  وارد این دهکده جهانی بشیم منتظر نظراتونیم؟




خانه فردوسیان جوان قم ::: یکشنبه 86/3/20::: ساعت 4:44 عصر

سلام این هفته هم تموم شد


خانه فردوسیان جوان قم ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 11:13 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم

جوان احتیاج دارد به یک عامل تعیین کننده ای در دلبستگی ها و مشاغل خودش تا به وسیله اوژبه چیزهای درست و صحیح برسد. آن عامل عبارت است از چیزی که حس هیجان طلبی او را اشباع کند. اگر در راه معرفت در راه درس در راه علم در راه ریاضت نفس بخواهد حرکت کند برای اینکه بتواند این راه را خوب و سریع برود احتیاج دارد به اینکه آن خصلت هیجان طلبی جوانیش اشباع شود اگر آن نشود هر چه هم اول استقبال به وجود بیاید به تدریج افول خواهد کرد چون جوان طبیعتش هیجان طلب است. شما نتوانستید می رود هیجان را در یک جای دیگر پیدا می کند.

مقام معظم رهبری

خانه فردوسیان جوان قم

فرهنگ اسلامی و تجربه عام بشری به ما آموخته است که برای نیل جامعه به سعادت باید بستر فرهنگی و اجتماعی لازم را برای این کار فراهم کرد و نخستین گام در این راه، توجه به آموزش همگانی و اهتمام به پرورش استعدادها است. متاسفانه شرایط کنونی جامعه ی بشری و به تبع آن جامعه ی ایران، به گونه ای است که این امکان برای همگان فراهم نیست و در میان فرودستان جامعه چه بسیار می توان یافت افرادی را که خداوند استعداد فراوان در آنها به ودیعت نهاده، اما مضایق و موقعیتهای اجتماعی موجب شده که اینان نتوانند به گونه ای درست توانایی های بالقوه ی خود را بهره ور سازند و به عرصه ی ظهور درآورند. برای تلاش در این راستا در سال 1383 گروهی از جوانان منطقه 2 قم با هدف وحدت و همبستگی بین جوانان و نوجوانان شروع به فعالیت کردند. این گروه در اولین مرحله شکل گیری خود اقدام به برگزاری برنامه ای به نام قافله فاطمیه در فاطمیه سال 1383 کرد. هدف برگزاری این برنامه وحدت بین جوانان و نوجوانانی که در زیر بیرق های اهلبیت علیهم السلام جمع می شدند بود. لذا پس از برگزاری این جلسه که با حضور 18 هیئت مذهبی نیروگاه در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم علیه السلام انجام شد یارگیری از این جمع کثیر انجام گردید . سپس این گروه طی فعالیتهای فرهنگی پراکنده به این نتیجه رسیدند که لازم به جلساتی منظم با محوریت خاصی می باشند و نتیجه این تصمیم تشکیل تشکلی به نام خانه فردوسیان جوان قم می باشد که یکی از تشکل های غیر دولتی سازمان ملی جوانان می باشند. خانه فردوسیان جوان قم موسسه ای است غیر دولتی ، غیر تجاری، غیر انتفاعی و غیر سیاسی که در چارچوب اهداف و موضوعات مذکور و رعایت قوانین و مقررات موضوعه کشور فعالیت می نماید.

اهداف

1. آگاه سازی جوانان و نوجوانان درمراحل مختلف زندگی برای انتخاب صحیح توسط کارشناسان دینی.

2. ایجاد روحیه مشارکت پذیری در موقعیتهای اجتماعی در بین جوانان

3. پرورش حس نوع دوستی، کرامت و انسانت و احترام در بین جوانان

4. حرکت در مسیر رشد و ترقی و اصلاح در پرتو الطاف خداوندی و سایه اهل بیت علیهم السلام .

5. کمک به تامین نیازهای عاطفی دوران جوانی در بین اعضاء.

موضوع فعالیت:

1) فرهنگی؛ برگزاری جلسات دوستانه هفتگی با موضوع علائم آخرالزمان و استفاده از اساتید روان شناس،جامعه شناس و کارشناسان دینی حوزه و دانشگاه.

انتشار نشریه هفتگی ویژه گروه و انعکاس جلسات و ارسال آن برای تمام اعضای گروه و دیگر گروه ها .

انعکاس برنامه ها و طرح های گروه با گرایش به اهداف گروه مندرج در ماده 2 اهداف.

تولید نرم افزار از حاصل جلسات و فعالیت ها و تجربیات دوستان جوان و محصولات سمعی و بصری.

2) نیکوکاری و امورخیریه ؛با توجه به اینکه منطقه جغرافیایی فعالیت گروه در منطقه محروم شهر می باشد، لذا شناسایی افراد مستضعف و با آبرو و کمک کردن به آنها توسط افراد خیّر .

3) اعتقادی مذهبی ؛برگزاری جلسات مذهبی برای اعضاء و غیر و استفاده از برنامه های متنوع قرآنی، سخنرانی و عزاداری. بحث و گفتگو درباره مسائل آخرالزمان و حضرت مهدی علیه السلام. برپایی جلسات ویژه مذهبی با حضور جمع کثیری از گروهای مذهبی منطقه.

4)فوق برنامه؛تامین صندوق قرض الحسنه جهت اعضای گروه

5) گردشگری ؛برگزاری اردوهای تفریحی ، زیارتی و سیاحتی در راستای شناساندن مناطق مختلف کشورمان ایران.

6) رسانه ای ؛تهیه و تدوین فیلمنامه توسط جوانان عضو گروه و اجرا گذاشتن آن . تهیه عکسهای خبری و تصویر برداری از جلسات.

7) فناوری اطلاعات؛برگزاری کلاسهای مختلف رایانه توسط اساتید جوان عضو گروه برای اعضاء و غیر. فروش قطعات رایانه با تعرفه بسیار مناسب و شرایط عالی.

8)علمی ؛برگزاری کلاسهای خصوصی ریاضی ، زبان، عربی توسط مربیان و معلمان مجرب عضو و غیر.




خانه فردوسیان جوان قم ::: پنج شنبه 86/3/3::: ساعت 5:49 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :9963
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<